עוצמה, חוסן וכושר גופני

 

ככל שאבני היסוד הנפשיים חזקים ברוחו של הלוחם, כך צריך גם הגוף לעמוד איתן וחזק לצורך הגנה התקפה ומאבק ביריב בכל זמן.
לכן, בד בבד עם חיזוק היסודות הנפשיים שלו, הלוחם נדרש לחזק גם את יכולותיו הגופניים.

מאבני היסוד של הלוחם בהיבט הפיזיולוגי נמצא בראש ובראשונה את העצמה החוסן ומיד אחריהם את הכושר הגופני.

מצד אחד מדובר בשלושה יסודות נפרדים לחלוטין  ואת כולם רצוי וחשוב שהלוחם יפתח וישפר כל הזמן יותר ויותר.

הלוחם זקוק לכח וחוזק התקפי שיוכל לעמוד מול יריב בקרב או בעת מאבק, עוצמת הלוחם תסייע לו בהרתעה, ובעת המאבק לשמור על היתרון.

העצמה–  היא כוח; חוזק  – כדי לפתח את העוצמה אצל הלוחם יש לשלב באימונים תרגילי חוזק לשרירים- בניית שרירים נכונה וחיזוקם בהתמדה תעניק ללוחם יכולת לנצל את העוצמה שלו בקרב מול יריב , להלום ולהתגונן בהצלחה בפחות מאמץ.

front-post-1

front-post-2

החוסן הגופני מתייחס גם הוא לכוח ולחוזק אבל מההיבט של העמידות- לוחם צריך שתהיה לו גם את העצמה וגם את החוסן- גם את הכוח והחוזק להלום ולהדוף את היריב וגם את החוסן לספוג מכות /מהלומות ולעמוד בהן- לא ליפול מהן כדי להיות מסוגל להחזיר ולהלום חזרה.

חיזוק השרירים והחוזק של הגוף ואימונים בקרבות באופן סדיר מחשלים את הגוף ומאפשרים ללוחם לספוג מהלומות שאדם רגיל היה נופל מהן בלי להרגיש, לעומת זאת לאדם רגיל ממש לא מומלץ לחטוף מהלומה מלוחם אמיתי (:

את שני היסודות הללו לומד ומפתח הלוחם באימונים ואליהם מתווסף יסוד נוסף שהפיתוח שלו יכול להעצים את היסודות הללו ולאפשר ללוחם אורך רוח לזמן ממושך גם באימונים ובעיקר בקרב.

 

IMG_5044 copy

הכושר הוא האפשרות והיכולת ברמה הגופנית.

שיפור הכושר הגופני חשוב לכל אדם בכל גיל. במיוחד כיום שהאמצעים הטכנולוגיים הרבים שולטים בחיינו ולא נדרש מאמץ גופני בניידות או בנגישות למרבית המקומות והצרכים בחיי היום יום.

שיפור הכושר הגופני מפתח את היכולת וסיבולת הלב והריאה , מזרים את הדם לכל הגוף ומשחרר מתחים.

שיפור הכושר הגופני עבור הלוחם יאפשר לו את היכולת לבצע מאמץ גופני קשה לאורך זמן, גם באימונים ובתרגילי הכוח ככל שהכושר הגופני גבוה יותר היכולת לאמן את הגוף ולפתח את העוצמה והחוסן יגברו וכן היכול הפיזית לקיים תרגילים מהלומות והדיפות במשך זמן ממושך.

אימון נבחרת טרום אליפות-2016 כושר

אימון נבחרת טרום אליפות-2016 כושר

תרגילים רבים שנועדו לפתח את הכוח החוזק והכושר משרתים גם שחרור מתחים ופירוק לחצים- אלה משפיעים הן על הנפש של הלוחם והן על התפקוד הגופני והשכלי שלו בכל רגע נתון.

שחרור לחצים ומתחים באופן קבוע מאפשר ללוחם להישאר אדם מאוזן ויציב במהלך היום ולא רק בקרב.

שיפור העוצמה והחוסן יחד עם הכושר הגופני מחזקים בצורה משמעותית את הביטחון העצמי ופועלים בצורה מקבילה לחיזוק אבני היסוד של הנפש והשכל.

העבודה המרכזית בשגרת חייו של כל לוחם היא האימונים בהם מתפתחות העוצמה, החוסן והכושר התמדה בהם יחד עם פיתוח אבני היסוד של הנפש והשכל תהפוך כל אדם /אישה למשפיע/ה ולמוביל/ה ביום יום ולא רק בקרבות.

מוזמנים לשתף בעמוד הפייסבוק שלנו בחוויות שלכם מאימוני העצמה החוסן והכושר הגופני

 

 

 

 

 

עוצמה, חוסן וכושר גופני was last modified: מרץ 23rd, 2016 by franko